Van Auckland naar Paihia

15 november 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Beste vrienden,

Hierbij onze eerste reisblog: Na een lange, maar goede, reis zijn we woensdagavond om 12 uur aangekomen in Nieuw Zeeland.  Na een goede nacht slapen zijn we de volgende dag snel op pad gegaan om de camper op te pikken. Na het verplichte papierwerk en een korte instructiefilm zijn we op pad gegaan. Omdat het ons wel leuk leek zonder tomtom te rijden zijn we met de kaart in de hand richting Auckland gereden.  Volgens de autoverhuurder was het heel simpel: take the twenty up north en then you’ll go over the Harborbridge en follow the one.  Het enigste wat ons geluk is, is de weg up north. Na enkele kilometers hield de snelweg op en stonden wij met onze camper midden in een woonwijk.  Doordat er enkele scheurtjes kwamen in het vertrouwen tussen de bestuurder/navigator hebben we besloten om verder te rijden up north  zonder Auckland te bezoeken.

Gelukkig herstelde het vertrouwen snel en waren we na 4 uur rijden in Paihia. De route hiernaar toe leidde ons langs prachtige uitzichten en stranden. Eenmaal in Paihia aangekomen zijn we opzoek gegaan naar de tourist information omdat we hier wilde kajakken.  Om zes uur ging er een tocht en als we snel waren(half uurtje) konden we nog mee.  Snel een broodje eten en richting de haven waar we opgewacht werden. De kajaktocht was prachtig: 20 graden en geen enkele zucht wind. De kajaktocht, door de mangrovebossen, leidde ons naar een waterval.  Het motto van ons reisleider was “you’re only having fun when you’ll get wet”.  Hij daagde ons uit om onder de waterval door te kajakken. Dapper als we zijn hebben we dit geprobeerd. We zijn ook uit de waterval gekomen alleen zaten we niet meer in de kajak.  Omdat het langzaam aan begon te schemeren werd het al een beetje kouder  maar gelukkig was het water lekker. Daarnaast kregen we halverwege de terugtocht een heerlijke kop pompoenensoep.

Eenmaal  terug moesten we nog een plek zoeken om te kamperen. Gelukkig was dit geen enkel probleem en hebben we gekampeerd aan de oevers van de rivier. Al met al een prachtige eerste dag die niet geheel zonder stress verlopen is maar waarbij we wel veel gezien hebben.

Erwin alvast gefeliciteerd met je verjaardag(hier ben je al jarig).

groetjes

1. Marjanne:
    14 november 2013
    Wow, gaaf zeg!!! Leuk om te lezen wat jullie beleven! Veel plezier! Dikke tut!
  2. Rimmer@Bauk:
    14 november 2013
    Moai man! En wat in grutte kamper! Geweldich om de foto's te sjen!!
    Xx ús
  3. Joke:
    14 november 2013
    Hoi Sandra en Jelle Minne, fijn dat jullie goed zijn aangekomen en al zoveel beleefd hebben. Wat leuk om dit allemaal op deze manier mee te beleven. Mooie foto's hoor? We wachten met spanning op de volgende sessie! Nog veel plezier. Dikke tût fan us.
  4. Bea:
    14 november 2013
    hoi Sandra en Jelle. Wat leuk om even van jullie te horen.
    Zo te lezen hebben jullie een goed begin. Heeeel veel plezier en geniet ervan.
    Hoop dat jullie niet teveel last krijgen van de jetlag
  5. Julia:
    Wow! Wat gaaaf! En wat een bijzonder plekje om te overnachten. Veel plezier! X
  6. Menno en rennie:
    15 november 2013
    Moai dat we sa wat fan jim hearre.
    Wat in pracht omjowing. Jimme sette direkt goed útein.
    We binne benijd nei de folgende foto's.
    Leafs Menno en Rennie
  7. Dr. E Tromp:
    15 november 2013
    Bedankt foar de felicitatie:) We drinke hjir wol 1, of 2 dr op!
    Moai weintsje hebbe jim mei kriegen hjer.
    Heb olwer moai wat foar de utset kriegen :)
    Succes nog even!
  8. Bouke&Wally:
    15 november 2013
    Wat in moaie foto's & leuk reisferslach. Leuk om sa jim te folchjen. Have fun! W&B