van Paihia naar Hahei(via een omweg)

16 november 2013 - Whitianga, Nieuw-Zeeland

Van Paihia naar Hahei

Alweer het 2e verslag.

Of het de jetlag was of gewoon uitgeslapen... Vrijdagochtend werden we beide om zes uur wakker.  Mooi op tijd om weer verder te reizen.  Eerst nog even de was gedroogd van gisteravond… Omdat we waren gekapseisd waren de kleren drijfnat. Nog even de afwas doen en de camper wat opruimen. Er kan namelijk echt niks blijven liggen want dan kom je het met het rijden weer tegen. Vandaag op naar het Waipou Forrest. Op weg hier naartoe kwamen we  langs  Omapere waar prachtige stranden waren(ziefoto 1). De  weg verder vervolgd en hadden we wederom weer een mooi uitzicht (foto 2). We willen jullie graag laten zien hoe mooi het uitzicht is maar het is heel lastig om dit goed op de foto te krijgen maar we doen ons best J. We  hebben ook een reisvriend meegekregen “Tourism Radio” die ons vertelt als we bij een bezienswaardigheid aankomen. Maar ook als de weg wat gevaarlijker word. Dit rijdt erg prettig. In het Waipoua Forrest aangekomen was het zoeken naar de boom” Tane Mahuta”. Dit is de grootste Kauri van het land, de god van het bos. Hij was zo groot dat ik(Sandra) hem eerst over het hoofd zag… Het is echt indrukwekkend hoe graat dat ding is (zie foto 3).

Omdat de reis naar Hahei nog wel redelijk lang is (7 uur) zijn we weer in de camper verder gereden. Het doel was om in ieder geval tot Auckland te komen. Vanuit daar was het nog maar 2 uur naar Hahei. Onderweg moesten we nog even tanken en hadden we samen de route bekeken naar Auckland. Toch is er wat mis gegaan want de juiste afslag hadden we gemist wat resulteerde in een behoorlijke omweg en een chagrijnige bestuurder…  Omdat we beide wel een beetje klaar waren met het auto rijden hebben  we een alternatieve route uitgezocht plus een plek om te overnachten. Heel toevallig gaf onze vriend, toen we in de buurt waren, ook aan dat dit een plek was die je moest zien. Hadden wij even geluk! We zijn uiteindelijk beland in Waipu Cove. Een prachtige camping aan de zee. We mochten ons eigen plekje uitzoeken, dat werd natuurlijk aan zee met een prachtig uitzicht (zie foto 4). Dit plekje was in de luwte van de duinen waardoor het lekker warm  was bij de camper. We hebben gelijk een mooie strandwandeling gemaakt.  Hele bijzondere kwallen gezien (echt heel vies) en mooie schelpen meegenomen. Om half 8 ’s avonds kon ik mijn ogen niet meer open houden en dacht ga even een half uurtje liggen… Na een half uur kwam Jelle ook en we zijn er niet meer afgekomen… We waren toch best wel een beetje moe. Met als gevolgd dat we 6 uur ’s ochtends weer paraat waren. Pluk de dag! Vandaag de verdere reis naar Hahei.

Het voordeel bij het nadeel is dat we vroeg onderweg waren richting Hahei. Omdat Auckland(foto5) nogal druk kon zijn en wij nog niet heel bekend zijn met de wegen leek het ons verstandig om vroeg te reizen.  Vanaf de andere kant blijkt dat het toch heel makkelijk rijden is door Auckland. Binnen 2 uur stonden we aan de andere kant van Auckland en konden we onze reis vervolgen richting het zonnige westen. Via en prachtig koffiehuis “black beagle”(foto 6) zijn we naar Coromandel gereden. Doordat Jelle nogal een “lange” verschijning is(where you from tall boy?), in Nieuw Zeeland, hebben we onderweg veel aanspraak van mensen wat erg leuk is. De mensen zijn hier sowieso erg behulpzaam en vriendelijk.

Via stijle, smalle, maar vooral prachtige bergwegen langs het water zijn we in Coromandel aangekomen om daar kort rond te kijken(foto 7). Onderweg zijn we verschillende keren gestopt omdat het uitzicht gewoonweg te mooi was om niet te stoppen(foto 8). Via Whitiangi zijn we vandaag uiteindelijk, zonder veel onbedoelde omwegen, aanbeland in Hahei. Nadat we onze camper hebben geïnstalleerd hebben we heerlijk liggen zonnebaden op het prachtige strand.

Omdat we al verschillende dagen uit blik of pak hadden gegeten zijn we vanavond uit eten geweest in een prachtige oud kerkje met heerlijke regionaal bier en een best bord vol vlees.  Morgen staat de Cathedral Cove op de planning en gaan we een badje graven op hot water beach.

P.S. Het weer is “fucking awesome mate” +/- 25 c.

Groetjes en bedankt voor de leuke reacties

1. Menno en rennie:
    16 november 2013
    Hoi Sandra en Jelle Minne

It is yndied in "tall tree". Dêr is J.M. net sa grut.
    Wat in prachtige natûr. Genytsje derfan.
    Der wie ek in kaartsje fan Wouter en Femke. Se ha in famke krigen, Madelief.
    Leafs Menno en Rennie
  2. Marjanne:
    19 november 2013
    Ik heb maar 1 woord hier aan toe te voegen... wow!!! Dikke tut!