Wellington - Abel Tasman

23 november 2013 - Takaka, Nieuw-Zeeland

Na onze klim op woensdag hadden we nog 5 uurtjes rijden naar Wellington. Omdat we vrijdagochtend om 9 uur de overtocht naar het Zuidereiland maken wilden we zo ver mogelijk komen met de camper. Na 3 uur rijden hadden we het wel bekeken en hebben we een camping opgezocht in Sanson. Het was niet veel bijzonders maar wel super aardige mensen. Even een pizza gehaald want we hadden beide geen zin meer om eten te maken! Daarna snel op bed en volgende dag vroeg weer op om verder te rijden naar de hoofdstad. Om een uur of 10 waren we al ter plaatse. Na een week vakantie hadden we al aardig wat was dus ook maar even een wasje gedraaid. We waren hier nog de hele dag dus had het ook mooi tijd om te drogen. Voor onze camping was een busstation waarmee we met 15 minuten down town waren. Kaartjes gekocht en lekker in de bus. Vanaf downtown Wellington hebben we een ouderwetse kabeltrein omhoog genomen. Vanaf hier hadden we een prachtig uitzicht over Wellington. Het waaide hier wel wat harder dan we gewend waren maar het was nog steeds heerlijk. Vanaf het hoogste punt zijn we door de botanic garden langs het parlement gelopen. Door de inspanning van een dag eerder hadden we beide wel zin in een biertje op het terras. Het eerste terras wat we tegenkwamen hebben we genomen. Totdat we bij de bestelling onze ID’s moesten laten zien welke we beide niet bij ons hadden. Daarom alles laten staan en snel door naar het volgende terras. Het bier smaakte wel goed en de rust deed ons goed. Hier hebben we dus de hele middag doorgebracht om vervolgens weer met de bus terug naar de camping te gaan.

Toen we vrijdagochtend wakker  werden was het mistig en bewolkt. Oftewel een mooie dag om Wellington te verlaten. Om half negen zijn we de Interislander opgereden om deze half één weer te verlaten. Doordat Sandra nogal last kan hebben van zeeziekte had ze een pilletje genomen. Dit pilletje heeft zijn doel bereikt met als gevolg dat ik een lekkere rustig middag had zonder levende tomtom(met storing). Via de scenic Queen Charlotte Drive zijn we uiteindelijk naar Nelson gereden. Zoals de naam van de weg al doet vermoeden is dit een weg met honderden bochten maar bovenal prachtige uitzichten. Na een stopje in Havelock waren we al snel is Nelson. Omdat Nelson bekend staat om zijn mooi stranden en prachtig weer(meeste zonuren) hebben we snel een camping opgezocht om hiervan te genieten.  Voor de zaterdag wilden we graag met de “wine en beertour”  mee, we zijn immers in de wijnstreek van Nieuw-Zeeland. Helaas waren beide bedrijven tot dinsdag bezet in verband met een groot evenement.

Hierdoor zijn we, een dag eerder als gepland, doorgereden naar Abel Tasman. Vanochtend hebben we eerst nog de lokale markt bezocht om hier heerlijk vers fruit te kopen.  Tussen de middag snel gestopt in een prachtige wijngaard voor een bakje koffie.  Hierna besloten we om eerst na de Split Apple Rock te gaan. Zoals het woord het al zegt is dit een grote rots die eruit ziet als een gespleten appel. Voordat we hier aankwamen leek alles op een grote teleurstelling uit te draaien. Bij de ingang van de weg naar de Split Apple stond een groot bord met:  CAUTION NOT SUITABLE FOR CAMPERVAN. Gelukkig zijn we beide een beetje eigenwijs aangelegd en zijn we er toch ingereden en gelukkig(na wat stuur en draaikunsten) ook weer uitgereden.  De rit vervolgde zich naar onze camping voor vandaag: OLD MACDONALD’s. Jazeker  een waar dierenpark met lama’s, schapen, koeien etc. Oftewel een mooi plek voor vannacht. Omdat we hier al vroeg in de middag waren hebben we eerst een kleine tocht door het Abel Tasman park gemaakt.  Via diverse bospaden kwamen we wederom aan bij een prachtig afgelegen strand. Omdat het lowtide was konden we via het strand weer teruglopen naar het dorpje: Marahau.

Morgen gaan we met de kayak het Abel tasman verder verkennen. Waarna we onze reis in de namiddag zullen vervolgen richting het zuiden. Het links rijden begint te wennen evenals het camperen. Gelukkig hebben we een grote camper want het koelt s 'avonds wel snel af zodat we nog even binnen kunnen zitten.

1. Bea:
    23 november 2013
    Hey luitjes lekker actief terrasbezoek zie ik. Das vakantie. Ps hebben jullie ook tv in de camper? En navigatie? Veel plezier verder. Lees jullie verhalen met veel plezier. Mooi sa trochgean
  2. Joke:
    23 november 2013
    Wat weer een prachtige foto's!
    Een bezoekje aan de wijngaard en dan koffiedrinken?
    Ha, ha....Hebben ze daar lekkere wijn, of nog niet geproefd?
    Zijn jullie al bijna bij de camping die jullie niet mochten missen?
    Hier alles goed. Nu mooi weer met een beetje nachtvorst.
    Tot de volgende keer maar weer. Dikke tut van Steffen en Joke
  3. Ranil & Marloes:
    23 november 2013
    Prachtige foto's en wat zien jullie veel!!!
    Leuk om jullie zo te volgen!

Groet Ranil & Marloes